Традиционални „18. стручни сусрети" медицинских сестара предшколских установа Србије одржани су 22. - 24.05.2015 у Врњачкој Бањи. Велики број предшколских установа учествовао је на скупу приказом примера добре праксе из области ПРЕВЕНТВНО - ЗДРАВСТВЕНЕ ЗАШТИТЕ.
Предшколска установа „Вера Гуцуња" учествовала је са радом „Пут до здраве хране", реализатора нутриционисте, Маре Мишковић и васпитача, Радојке Бијелицки. Аутори су презентовали рад првог дана Конгреса, 22.05.2015., у оквиру пленарног дела.
У овај пројекат смо ушли јер смо дужим посматрањем конзумирања хране у трпезарији нашег вртића „Ђурђевак" и „Бубамара" (150 деце узраста од 3 - 7 година) уочили да се храна не једе довољно, да се не једу одређене врсте намирница (спанаћ, броколи, кељ, карфиол), да је недовољно конзумирање млека током доручка и да се поједини намази не једу довољно (намази са рибом....).
ЦИЉЕВИ НАШЕГ ПРОЈЕКТА:
Развијати дечју свест о правилној исхрани
Развијати навике конзумирања разноврсне хране
Усвајање знања кроз систематичан процес праћења пута намирнице од њиве, баште до трпезе
Усвајање значаја сваког нутритивног састојка у храни преко пирамиде исхране
Стечено знање применити у свакодневном животу
ФАЗЕ У РАДУ СУ НАМ БИЛЕ:
1. Нутрициониста одлази у групу деце припремног предшколског узраста
2. Упознавање деце са пирамидом исхране и израда пирамиде исхране;
3. Излазимо из вртића и користимо непосредно окружење и ресурсе средине
4. Радионица са децом „Вајамо здраву храну"
5. Учешће деце у практичним активностима - прављење гибанице
6. Укључивање родитеља: радионица прављење здравих сендвича, прављење воћне салате и цеђење сока
Највише би смо истакли ДОБИТИ ЗА ДЕЦУ:
• Деца су добила прилику да уче путем истраживања и експериментисања
• Боравећи у природи деца су стекла чулна искуства у непосредном контакту са биљкама.
• Освестили смо код деце значај правилне исхране (деца за столом спонтано свакодневно анализирају и сврставају по групама храну коју једу)
• Група која је учествовала у пројекту након три месеца трајања пројекта видно је напредовала у конзумирању и количине и врсте намирница
• Проширено је знање деце шта је то храна , а шта правилна исхрана
• Створена је ведра, подстицајна атмосфера пуна поверења, сарадње и блискости међу децом, васпитачем, нутриционостом и особљем кухиње
Презентацију рада можете видети ОВДЕ.